RIBA ILI SUPLEMETI RIBLJEB ULJA ?

Korištenje suplemenata ribljeg ulja može biti sigurnije nego prehrana ribom, gledano sa stajališta toksičnosti, a prema rezultatima studije objavljene u siječanjskom izdanju časopisa Archives of Pathology and Laboratory Medicine.Prehrana ribom preporučana je od strane American Hearth Association kao oblik smanjenja rizika oboljenja koronarnih arterija. Međutim riblje meso sadrži i veliku količinu toksičnih tvari, kao što su živa, polikloridni bifenili (PCB) i organokloridni (OC) pesticidi, što uvelike može negativno djelovati na pozitivne učinke ribljeg mesa. Analizama napravljenim u 90-im godinama prošlog stoljeća utvrđeno je da 94 % uzoraka ribljeg mesa sadrži pesticid DDT koji je zabranjen još 1973, a u svima su pronađeni i PCB i OC, a kod pet komercijalno najviše zastupljenih suplemenata ribljeg ulja, utvrđeno je da je razina OC i PCB ispod mjerljivih razina. Ostaje nam da se nadamo da razina toksičnih tvari u našem moru i našim rijekama nije tako visoka, te da konzumacija naše ribe nije toliko rizična.

 
Utjecaj maslinovog ulja na rak dojke

Godinama su znanstvenici smatrali da maslinovo ulje može pomoći u prevenciji raka dojke, a sada su možda došli do otkrića zašto je to tako. Javier Menendez sa Evanston Northwestern Healthcare Research Institute iz Illinoisa, SAD, otkrio je prvi molekularni dokaz o mogućnosti pozitivnog djelovanja maslinovog ulja. Iako je njegovo istraživanje vršeno u laboratorijskim uvjetima na kulturi stanica raka dojke, on je uspio dokazati da je nakon tretmana masnim kiselinama iz maslinovog ulja, nivo Her-2 gena koji ukazuje na zloćudnost raka dojke 46 % niži nego prije tretmana. Menendez nastavlja sa istraživanjima na životinjama, nadajući se da će doći do istih rezultata. Dr. Marleen Meyers, onkolog sa New York University Cancer Instituta suzdržaniji je u ocjenama ovih rezultata smatrajući da je dug put do potvrde rezultata u kliničkim uvjetima, a istog je uvjerenja i Dr. Jay Brooks voditelj Ochsner Clinic Foundation u New Orleansu.
(12.01.2005.)
 
Crno vino smanjuje mogućnost oboljevanja od raka prostate

Prema istraživanjima provedenim na Fred Hutchinson Cancer Research Center pod vodstvom Dr. Janet L. Stanford, a objavljenim u siječanjskom broju International Journal of Cancer konzumiranje crnog vina može umanjiti mogućnost obolijevanja od raka prostate kod muškaraca srednje dobi. Istraživanje je provedeno na 753 pacijenta starosti između 40 i 64 godine i 703 zdrava muškarca odabrana slučajnim odabirom. Istraživanje pokazuje da svaka čaša crnog vina koja se dodatno tjedno konzumira, umanjuje mogućnost dobivanja raka prostate za 6%. Ovo se dovodi u vezu sa utjecajem flavonoida iz crnog vina na razvoj tumornih stanica. (05.01.2005.)

Utjecaj sildenafila i tadalafila na razinu testosterona

Tretman sildenafilom (Viagra, Dinamico) i tadalafilom (Cialis) kod muškaraca sa disfunkcijom erekcije rezultiraju povećanjem razine testosterona. Do ovakvog zaključka došli su istraživači sa Sveučilišta L'Aquila u Italiji. Voditelj istraživanja dr. Emmanuele A. Jannini, predočio je rezultate istraživanja prema kojim je razina slobodnog testosterona porasla sa 59.9 pmol/L prije tretmana, na 80.4 pmol/L poslije tri mjeseca tretmana, dok je ukupna razina porasla sa 11.9 nmol/L na 16.3 nmol/L. Porast razine testosterona bio je izraženiji u grupi koja je tretirana tadalafilom, dok je u obje grupe vidljiv povratak seksualnog potencijala. (15.10.2004)

 

Nemasna dijeta pomaže kod ateroskleroze

Prema istraživanju znanstvenika sa Sveučilišta u Pittsburghu, ovapljivanje arterijskih zidova ubrzava se ulaskom žena u menopauzu, ali znakovi progresije aterioskeroze mogu biti usporeni sa nemasnim dijetama i povećanjem tjelesne aktivnosti.
Istraživači su do ovih rezultata došli analizirajući ultrazvučne snimke karotoidnih arterija 353 žena sudionica '' Women’s Healthy Lifestyle Project''. Ultrazvučne snimke su pokazale da je prosječno ovapnjenje karotoidne arterije u žena podvrgnuto niskom unosu masnoća bilo 0,003 milimetra, dok je kod žena u kontrolnoj grupi bila 0,008 milimetara u razdoblju od jedne godine. ''Dijeta i vježbanje stvarno djeluju i to ne samo u smanjenju mase i nivu kolesterola, već i u napretku bolesti krvnih žila, što je osobito važno za žene koje ulaze u razdoblje menopauze kod kojih su promjene ubrzane.''-izjavio je Dr. Sutton-Tyrrel jedan od voditelja projekta.
(14.08.2004.)

 
  Riblje ulje pomaže pri oporavku oboljelih od raka

Preliminarni rezultati istraživanja kojeg su proveli znanstvenici Carver College of Medicine sa sveučilišta u Iowi, pokazuje kako riblje ulje pomaže pri stabiliziranju mase pacijenata oboljelih od raka. Studije na životinjama i klinička istraživanja pokazala su da omega-3 masne kiseline pronađene u ribljem ulju koriste tri mehanizma kojim utječu na regulaciju pacijentove mase, usporavajući razgradnju bjelančevina i masnoća. Pri istraživanju, koje je obuhvatilo 43 oboljela, pacijentima su propisivane visoke doze omega 3 suplemenata. Kod 85% pacijenata masa se stabilizirala, dok je kod 6 pacijenata vraćena na normalnu. Nuspojave su bile uobičajene, gađenje, povraćanje i proljevi, a veličina kapsula je prouzročila probleme kod uzimanja nekim pacijentima. Zbog ovih je problema 19 pacijenata prekinulo uzimanje kapsula. Istraživanje će se nastavit, a istraživači se nadaju pozitivnim rezulatima.
(06.08.2004)

 
 

Utjecaj paracetamola na osteoartritis

Prema istraživanju provedenom na 779 pacijenata u Parizu, na Rene Descartes University, lijekovi za smanjenje bolova na bazi acetaminofena (kod nas poznatijeg kao paracetamol), ne smanjuju bol kod osteoartritisa. Jednoj grupi pacijenata koji su sudjelovali u istraživanju davano je 4 grama paracetamola dnevno, dok je druga grupa koristila zamjenske šećerne tablete. Rezultati su pokazali da je smanjenje boli u obje grupe pacijenata bila gotovo ista.
(04.08.2004.)

 
 
 
 
   
naslovnica       pravila korištenja